woensdag 10 juli 2013

Traktatie juffen

FabiĆ«nne, onze jongste dochter had van de week juffenfeest op de peuterspeelzaal en tja daar moest natuurlijk een klein cadeautje bij. Uiteraard kwam ik op Pinterest wat leuke dingen tegen en het is een pot vol Brownies geworden. Bij de action hadden ze wat leuke potten (€1,39)en het enige wat je moet doen is alles laagje voor laagje vullen om een leuk effect te krijgen. Deze potten waren net iets te groot voor de hoeveelheid die ik erin heb gedaan maar heb er een prop zilverfolie ingedaan om alles op de plek te houden...



 
75 gram bloem
135 gram bruine basterdsuiker
135 gram witte basterdsuiker
40 gram cacao
75 gram bloem
2/3 theelepel zout
60 gram bruine chocolade in brokken
60 gram witte chocolade in brokken
 
Kaartje erbij hangen dat er nog wat ingredienten zelf bijgedaan moeten worden; 1 theelepel vanille extract, 3 eieren en 150 ml zonnebloemolie
 
 
De juffen van de peuterspeelzaal reageerden heel enthousiast. De oudste twee meiden wilden het ook aan de juf geven dus er staan nog 4 potten om te vullen nu ;-) Ik heb alleen een andere variant genomen die net iets kleiner is en ook doorzichtig. Foto's volgen nog
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. ooh zo leuk. Ik ga ook effe brainstormen voor volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee!
    Mijn oudste zoontje gaat over 2 weken voor het laatst naar de peuterspeelzaal en ik was dus al een tijdje op zoek naar een origineel cadeautje voor zijn juffen. Ik weet bijna zeker dat dit het zal gaan worden. Leuk hoor! Ik zie alleen bij de ingredienten 2 x 75 gram bloem staan, maar ik ga er vanuit dat het 1 keer moet zijn toch? Bedankt voor het delen van dit leuke idee. Groetjes
    Monica

    BeantwoordenVerwijderen