zondag 7 juli 2013

Nog een keer trakteren

Van mij mogen mn kids altijd bedenken wat ze willen trakteren, en ik vind het altijd wel leuk er iets bijzonders van te maken. Het liefst 1 dingetje om te snoepen voor de kids en iets om mee naar huis te nemen, gewoon voor de leuk... Ik geef ze dan lekker de laptop in de hand met pinterest open (ja toch echt wel een van mn favoriete site's hoor) en laat ze lekker zoeken wat ze leuk vinden. Michelle de oudste wilde dus iets trakteren wat te maken had met paarden, zo nou dat was dus net ietsje lastiger als gedacht... Snoepjes in de vorm of met het thema paarden dus lekker nergens te krijgen dus iets eromheen verzinnen was toch ook wel heel lastig. Nou ja misschien hadden ze dan wel ergens mallen met paarden waar we chocolade in zouden kunnen smelten en er lolly's van konden maken, maar helaas...


 Gelukkig was ze erg snel tevreden toen ze alle andere vormpjes zag. Voor de jongens hebben we snorren gedaan zoals je links ziet en voor de meisjes een rijtje hartjes met love of xoxo erop. Ik had nog wat etenwaren glitter die ik bij de meisjes eerst in de mal had gestooid voordat ik de gesmolten chocolade erin heb gegooid, bleef dus mooi zitten en meteen een leuk effect... Dat alleen in een zakje was een beetje saai dus nog wat kleine marsmellows erbij gegooid voor het effect...

Het moest toch een beetje paarden achtig worden dus mama heeft gewoon 37 paardjes uitgeknipt uit karton en deze op de zakjes geplakt. Een potloodje met verwisselbare vullingen (tja weer bij de action gehaald) voor ieder erbij met daaraan een sleutelhanger. Ik had via marktplaats een keer van die haakjes gekocht voor sleutelhangers voor de meiden (of voor mezelf) om lekker te knutselen, die kwamen dus prima van pas. Voor de meiden heb ik paars en roze organza en lint gebruikt, voor de jongens blauw, zwart en groen. Lintjes op dezelfde maat knippen en gewoon strak om de sleutelhanger heen knopen, lekker simpel met een leuk effect (vonden wij dan).

Voor de juffen en meesters, geen lekkers wat ze bijna dagelijks soms een aantal keer krijgen maar een flesje water, daaraan met een lintje een super rietje gedaan voor een gezelliger idee... Kreeg hierover heel wat leuke reacties van de juffen en meesters haha tja het is inderdaad weer eens wat anders ;-) zullen we maar zeggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten