zondag 24 maart 2013

Kraamcadeautje

Alleen een cadeaubon vond ik een beetje erg saai om te geven wanneer je gaat kijken bij een pasgeboren mannetje. Bij de action kwam ik deze badjasjes tegen maar vond ze een beetje te simpel. Omdat ik al jaren een borduurnaaimachine heb en er echt nooit wat mee doet aangezien
hij zo erg vaak vastgelopen is terwijl
ik er een kledingstuk onder had  
liggen. Maar ja badstof is altijd een succes geweest dus toch maar weer eens proberen.
Alles wat je nodig hebt is dus een speciale ring waar je dus het kledingstuk tussen klemt. Omdat alleen stof te slap is, heb je hele dikke versteviging nodig die je af kunt scheuren zodra je alles hebt gemaakt. De versteviging blijft dan wel zitten op de plekken waar je hebt geborduurd dus dat blijft extra mooi op de plek zeg maar. Omdat badstof vrij lastig is te naaien door alle lussen waar je erg snel achter blijft hangen, doe ik daar een microlaagje op. Het is een wateroplosbaar folie (net als op een vaatwastablet zit zeg maar) Ook ideaal als je stof hebt die je wilt naaien en de stof erg dus is of bv trekt (knoopsgaten of gebreide stoffen). De folie naai je dus ook gewoon mee en wanneer je klaar bent kun je met een nat doekje dus
 de folie oplossen (of je haalt het overtallige weg doormiddel van een schaar en de rest was je er gewoon uit in de wasmachine).
 Mn naaimachine kan ik gewoon instellen met standaard letters en deze doet verder het werk, gaat een standaard tempo en dat is echt best wel snel. In twee minuten staat het naampje erop dus. Zoals je hiernaast ziet is alles aan een stuk gemaakt. Even de draadjes tussen de letters wegknippen dus en alle folie en versteviging weghalen en klaar...
 Mn vriendin was er in elk geval helemaal blij mee voor haar zoontje.... Misschien toch wat vaker het borduurgedeelte gaan gebruiken. Heb duizenden patronen dus daar hoeft het niet aan te liggen haha.

1 opmerking:

  1. Oooh lisette, leuk hoor. En mooi dat ik weet dat jij in het bezit van een borduurmachine bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen