vrijdag 28 september 2012

Bloem haken

Ben je net als ik een verzamelaar van patronen en leuke dingen die je (ooit misschien) wilt gaan maken. Nou ik wilde dus heel simpel een leuk patroontje van een bloem om deze sleutelhangers te maken, vond ze lief gewoon zomaar cadeau te doen aan iemand. Omdat ik net begonnen ben met haken is het namaken van iets bij mij nog niet zo weggelegd, tuurlijk dacht ik dat doe ik dus wel, maar nee moet ik gewoon niet doen dus....


Maar ja patroontjes genoeg denk ik dan, toch maar even zoeken en dat patroon maken, dan heb je zoveel patronen van bloemen maar gewoon geen patroontje dat hierop lijkt natuurlijk grrr. Toch wel een patroon gevonden dat er een beetje op lijkt en deze dus op mijn manier toch een beetje aangepast, ja kweet het ik blijf eigenwijs... Heb hem van roze wol gemaakt om uit te proberen maar dat ziet er niet echt heel leuk uit moet ik zeggen. Had even geen ander alternatief en aangezien ik het natuurlijk METEEN wilde maken ;-) Heb 2 bloemen gemaakt en deze aan elkaar gemaakt met een halve vaste langs de randjes. De bovenkant heb ik even opengelaten voor een lintje en er komt nog een knoopje op. Tis alleen niet helemaal geworden zoals het voorbeeld maar ja daarvoor moet ik nog verder zoeken... Hieronder evt de beschrijving hoe ik hem gemaakt heb:

- ketting van 5 maken, doormiddel van halve vast (HV) maak je een ring.
- 1 losse dan 11 HV maken door in het midden van de ring te steken.
- 3 losse - in de volgende steek (de hv van de eerste ronde) 2 dubbele stokjes (2 keer omwinden - doorhalen - door 2 doorhalen - door 2 doorhalen)
- 3 losse in de volgende steek vastmaken met een HV Dit is 1 blaadje
- De volgende blaadjes maak je op dezelfde manier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten